Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 29 februari 2008 19:20

Som rubriken låter har jag syndat, jag är helt karaktärslös. Men skam den som ger sig:) Allt gick fint fram till 18:00 förut, magen skrek av mat och humöret var low down *bortförklaring* helg suget satte in *bortförklaring igen* Moffsa iallafall korv med bröd hehe, MEN, bara om jag tog en promenad eller satte mig på motionscykeln DIREKT efteråt, så lite karaktär har jag allt kvar, om så bara lite:)) Satte mig iallafall och cyklade 5 km efteråt, då kändes allt mycket bättre. Så nu är det bara att ta nya friska tag! Ett felsteg på 5 dagar får man väl stå ut med.

Fast det är ju 2 helg dagar kvar......

På söndag är det dags för första vägningen, huuuuamig!

Av Anna - 29 februari 2008 19:07

Jepp nu har det kommit in lite nytt på H´m igen, underbara vår/sommar kläder som jag är extra sugen på att beställa just nu:)


 Linne, lätt utsvängd modell 79:50kr. Finns i en fräsch brun/vit färg med som är snygg.


HUR billigt som helst! Den cerisa färgen är min i vår!


Denna är grymmt snygg! 149kr.


Står i valet och kvalet, dom är super hotta, men mina ben alltså, dom är inga shorts ben. Men ute på sjöss i sommar funkar dom väl:) 198kr


Söt och fräsch kjol för endast 98kr


Ny sommar bag är aldrig fel 149kr


Tuffa!! 98kr


Och beställer man för 400kr just nu för man byxa och linne på köpet som visas nedan! Hoppas ni fick lite insperation:)






Av Anna - 28 februari 2008 19:54

Mmmm vad är godare än färsk ananas, mumma!!


Fy satan vad underbart med fredag imorrn med, endast 5 jobbtimmar sen HELG!


Man måste se saker possetivt när man känner sig down som jag hehe.

Snart helg, och ananas är min räddning.

Av Anna - 28 februari 2008 19:14

Idag har varit en pissdag...eller iallafall en liten pissdag.

Varit hur trött som helst, ingen energi, huvudvärk som heter duga och allmänt nerstämd. Med andra ord, pulverdiet dag 4.


Det känns som huvudet är fullt med andra tankar just nu, för jag kan inte koncentrera mig på jobbet. Det blir småfel hit o dit och jag skämms för det som fan, jag vill lära mig och kunna saker på direkten, hatar när jag inte kan eller har koll på läget. Fan jag litar inte på mig själv, att jag gör ett bra jobb, och när fel dyker upp, så börjar man verkligen tro på dessa onda tankar.


Kanske skulle vräka i sig en pizza så humöret blir på topp igen? hehe.

Slutade ju med kaffe också samma dag som pulverdieten tog vid, blir nog lite för mycket för psyket. Jag som alltid varit värsta godis råttan också, sockerberoende värre, och nu är det tvärstopp med allt känns det som.


En arbetskollega på jobbet håller på och undersöker om jag kan få följa med ner till UAE vecka 12, förenade arabie emiraten med andra ord. Där nere sitter alltid en av mina arbetskollegor och jobbar i några veckor, håller koll på flygtrafiken osv. Och nu v 12 är det dags för byte, och då tyckte han det kunde vara bra för mig att hänga med ner och kolla hur dom jobbar och lära mig jobbet där nere. Först en flygtur med hercules i ca 6 till till turkiet, en övernattning där och sedan vidare mot uae som tar 3 flygtimmar:) ca 30 grader varmt, me mumma like! sen att ta en tur till dubai som ligger i uae är ju inte helt fel.

Vi får se hur det blir. Jag både vill och inte.

Av Anna - 27 februari 2008 18:29

Igår kunde jag inte skriva ner mina frustationer om att vara utan mat för jäkla skit internet funkade inte, fel DNS servern eller what the fuck det stod, man blir bara såååå less när saker och ting inte fungerar som dom ska!


Är iallafall inne på dag 3 med bara pulver och frukt. Har kört naturdiet med smaken caffelatte nu dessa dagar, ingen höjdar smak direkt, så idag pallrade jag mig till en affär och köpte Allevo istället med smak av hallon/banan, se hur den smakar imorrn. Inhandlade även massa apelsiner, bananer, färsk ananas och äpplen. Ser till att äta en 4-5 frukter om dagen för att få ner mättnadskänslorna lite, plus att det är nyttigt!


Igår och idag har varit riktigt segt, humöret har varit nere, kännt mig yr och trött, hoppas det går över snart.

Inte ställt mig på vågen ÄN! Vill inte bli besviken om inget hänt, utan kör på iallafall 1 vecka innan jag väger mig, det är nog smart gjort:)

Har inte klämmt in någon träning alls under dessa 3 dagar heller, har fortfarande lite hosta och snuva sedan förskylningen, plus att jag verkligen inte haft nån energi i kroppen dessa 3 dagar sen jag började, hoppas på en vändning:)
Av Anna - 25 februari 2008 18:17

Japp så kom jag då äntligen igång!

Köpte mitt första paket av naturdiet igår med smaken caffe latte. Vad ska man säga, det smakar inget gott. Inte konstigt man suktar efter god mat när kräkreflexerna får gå på högvarv.

Men kör ihop med frukt, annars skulle jag inte palla.

Snart är första dagen avklarad, phew. Vet inte hur länge jag tänkt att köra, kanske bara pallar 2-3 dar;) men mitt mål är iallafall drygt 2 veckor.


Första dagen gick iallafall oväntat bra, fast framåt eftermiddagen började det suga o kurra som fan. Fast det hade man ju väntat sig.


Ska snart svepa i mig den sista drinken för idag, huuuamig.


Vet inte hur jag ska göra med våg fanskapet, vet att man kommer gå väga sig hela jäkla tiden. Men mitt mål är att väga mig typ första gången efter 4 dagar. Se hur det går!


Skriver mer imorrn om hur det går:)

Bye!



Av Anna - 24 februari 2008 15:37

Nyss vart inne på H´ms sida IGEN och klickat hem en jeanskjol och ett par nya svarta leggins, eftersom dom jag har nu är fulla med målarfärg sen renoveringen hehe. Usch jag är verkligen shopping beroende. Shoppat alldeles för mycket det sista nu, men... i cant help it! I LOVE IT!! Tur man har en pojkvän som låter en shoppa, eller det kanske inte är tur? jag kanske behöver nån som ryter åt mig ibland och säger STOPP!


Jobbar time imorrn igen då, fyy. Behöva gå upp tidigt, bara DET! Visst trivs jag med jobbet, det är inte det. Jag har bara en dum förmåga att inte tro på mig själv, att jag ska klara av det, att uppgifter är för svåra. Mitt ansvar är ganska så stort ibland, om jag inte har koll, så kanske piloter och bestättningar missar tiden då planet ska gå, jag kanske glömmer ringa till flygtornet och meddela att en flygning tillkommit eller har strykits, hemska tanke. SÅNT ger mig ångest. Jag ställer för höga krav på mig själv, och jag kan inte sluta. Att göra fel är inte mer än mänskligt, me know. Bara det att just JAG inte vill göra fel. När fel har gjorts och nån säger till mig mår jag bara så kasst, känner mig som dummast ivärlden och vill bara springa hem och dra täcket över huvudet.

Av Anna - 24 februari 2008 14:58

Någon som kan rekommendera någon bra tatuerings sida? Måste få lite inspiration! Har en tatuering som jag gjorde när jag var 18 år, och den blev sisådär, ojämn och konstig:(. Sen dess har jag länge tänkt på att göra om den, göra den större och *rätta* till felen. Men jag vet inte hur jag vill att den ska se ut. Vill inte ha något som någon annan har, denna jag har nu har säkert flera 1000 till eftersom den satt i bok.



Här är den, och som ni ser, den är inte perfekt, utan det finns skvadaker på den:( Många sådana, skitråkigt. Så ett tips till er, kolla upp tatueraren innan ni ska välja ett mönster, kolla hur hans tidigare *konstverk* blivit, och säg till om ni inte blir nöjda!

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Nix
 Japp
 Nix, men jag vet vem du är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards