Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 31 januari 2009 22:33

Av Anna - 31 januari 2009 21:18

Jag bara undrar hur det är möjligt att tänka positivt och vara nöjd när det pågår så oerhört mycket skit i världen, människor och djur som plågas, krig och orättvisor. Vi bombas med negativa saker varje gång vi ser nyheterna eller läser en tidning. Folk blir sjuka, folk dör, folk skämpar.


Kan det inte någon gång visas något positivt? En nyhets kanal som bara visar allt bra som hänt? vill folk inte läsa eller se sådant? Skulle vi inte må bättre då? att bara höra och bombas med skit varje dag kan inte vara nyttigt. Man tappar sin tro på livet och vart allt är påväg. Nej mer positiva nyheter åt folket som väger upp allt det dåliga.

Av Anna - 30 januari 2009 14:51

För några veckor sedan hade jag jublat över denna dagen, FREDAG! LEDIG! HELG! Men nu känns varje dag som helg, ganska tråkigt. Men jag ångrar inte det minsta att jag slutade på försäkringskassan, ingen av er har väl kunnat missa all kritik dom fått, och hur personalen får jobbiga samtal och övertid och att allt mer eller mindre verkar kaos. Det enda som gör mig lessen är att gå hemma och dra benen efter sig, det är inte kul med vad ska man göra? Man söker dom jobben som finns och hoppas på tur och lycka i dessa oerhört kritiska lägen.


Idag sov jag alltför länge, men lyckades ta mig i kragen och gå iväg till gymmet och träna, och sedan hem för ett långt skönt bad och nu sitter jag här, fastklistrad ;) väntar på karln som är iväg med arbetskollega i skövde, han skulle köpa med sig smarrig mat hem sen, me like :) vegetarisk rulle, jättegott och relativt nyttigt!


Dessutom måste jag berömma OBH Nordica volym master från björn axén, vilken underbar produkt!! sikken volym, me like! :)


Ni vet att jag har börjat läsa en bok, om att tänka positivt. Den boken har gjort mig helt fucked up haha. Man ska inte tänka negativt och man ska inte tänka på vissa ord, man ska tänka på ett speciellt sätt osv. Nu vet man fan inte vad man ska tänka på längre? vilka tankar är rätt? får jag tänka såhär? vad stod det nu i boken? alla tankar som kommer upp i hjärnan försöker jag stoppa, varje sig dom är negatvia eller bra, för jag vet inte hur man ska tänka längre? farligt med sådanadära böcker ;) blir helt förvirrad.


Dags att slänga i lite tvätt!

Av Anna - 27 januari 2009 20:43

Jag har så svårt att hitta riktigt bra bloggar att läsa, jag har några stycken jag följer slaviskt, men jag vill gärna hitta mer!

Därför kom jag på en tanke, kan inte alla börja med att skriva ner alla bloggar dom läser? så kanske fler folk hittar till dom och kanske fastnar för någon?

Jag utmanar ALLA att göra samma som jag nu, sådäså ;)


Here we go.


www.blondinbella.se - behöver jag skriva mer? ;)

www.stinalee.se - också en stor känd bloggare, från samma lilla stad som jag:)

www.kenzas.se - hon har nog andra största bloggen va?

www.kyssar.bloggagratis.se - gapig tjej med skön humor.

www.bambi.blogg.se - nybliven mamma, skriver om odd molly, recept m.m

www.vimmelmamman.blogg.se - skriver för se och hör, fick diagnosen tjocktarmscancer, och skämpar nu med cellgifter, familj och jobb.

http://www.mittlivsabina74.blogspot.com/ - upptäckte denna blogg ganska så nyligen via vimmelmammans blogg, sabina fick diagnosen hudcancer som senare har spritt sig och tyvärr verkar hon inte leva så länge till ibland oss, väldigt känslosam blogg :(

http://www.improveme.se/Community/Blogg/natacha - Modell och ex flickvän till bingo rimér eller vad heter karln? ;)


och så läser jag självklart min egna lilla gummas blogg, men jag vill få hennes godkännade först innan jag lämnar ut hennes adress här ;)


SÅ NU, ska alla göra samma sak, så kanske det blir lättare för alla att upptäcka nya och bra bloggar man vill läsa!

Av Anna - 27 januari 2009 20:09

Jo tack en del rensning blev det allt, är inte klar på långa vägar men hittils har jag fått slängt 2 stora svarta soppåsar och 1 flyttkartong. Får fortsätta när vi varit iväg till sopptippen och slängt allt, inte kul med massa sopor i hela i lyan. Kommer säkert lyckas fylla 2 st till, sedan blir det att organisera allt, suck.


Annars har jag börjat läsa en väldigt bra bok om positivt tänkande. Jag älskar böcker som ger en råd och tips och AHA upplevelser och dessutom ger en personlig utveckling. Denna bok ger en uppgifter man ska lösa, vilket jag tror ger en mer, än att bara sträckläsa en bok.


Nästa bok jag inhandlat som jag ska läsa efter denna är om hur man ska hantera stress och oro, speciellt i vardagen med allt som ska göras.


Kommer med recention om böckerna när dom är färdiglästa.

Av Anna - 27 januari 2009 13:13

Tänkte knalla iväg till gymmet nu och köra crosstrainer och sedan styrka för armar och mage.


SEN blir det projekt - städning och rensning av våran klädkammare. Och det blir inget kul kan jag lova. Skit och åter skit, knappt så man kommer in ;) Flyttlådor som fortfarande inte är upppackade och massa annat tjaffs. Vi har ju inget förråd eftersom vi gjorde ett extra rum av det, så våran klädkammare är både förråd och klädkammare samt förvaring, ja ni kan tänka er!! Suck.


Nu ska jag kila ut och kolla om min volym tång jag beställde i fredags har kommit hihi :) ha en bra dag! Puss!

Av Anna - 26 januari 2009 20:36

Fick med karln på en kvällspromenix förut, men nästan alla gatulampor var släkta så det var som att vara ute i den mörkaste skog. Såg inte mycket.


Idag har jag listat ut att jag lider av något så konstigt som ögonmigrän!!??:

Visste inte att det fanns något sådant, men allt stämmer in på mig. Började första gången för 2 år sedan, haft det kanske 7-8 ggr efter det, senast igår. Jag får synrubbningar på högra ögat, skit läskigt. Det blir som en halvmåne i ögat som blixtar riktigt och man tappar synen i den *halvmånen* det blinkar och blixtar, jättehemskt. Och det håller i sig mellan 20-30 min. Varje gång jag fått det så tror jag att jag ska dö eller tappa synen helt. Att man fått blodpropp eller något annat hemskt, hmm jag är VÄLDIGT hypokondrisk av mig. Men när det gäller synen blir man extra rädd, dessutom när man inte vet vad det är. Men det var visst inget farligt, och får man det så sällan som jag så är det inget att göra. Värre om man får det på båda ögonen då man kan bli nekad att köra bil, eller om det uppstår väldigt ofta, då kan man få medicin mot det, men det gör det ju inte för mig iallafall. Ja ja, alltid ska det vara något fel på en hehe.


Imorgon blir det storstädning för hela slanten och träning på gymmet på förmiddagen. På onsdag ska jag till miss gynekolog och bresa upp mig för att göra livmoders test på förmiddagen. Mindre kul, men viktigt.


Dags att bada, jag fryser!

Av Anna - 26 januari 2009 18:12

Weeiii äntligen har jag beställt en Obh nordic volym master, me LIKE!

Har hört så mycket BRA om denna att jag tillslut inte orkade motstå köpsuget längre ;) Bra pris med!


Vill även ha babyliss värmespolar, så att man får sådär härligt fint a´la hollywood svall på håret. Men det får vänta.

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Nix
 Japp
 Nix, men jag vet vem du är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards