Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 18 november 2008 18:40

Imorgon är det MIN dag, för då fyller jag år hihi ;)

Tycker fan det borde vara förbjudet att jobba på sin födelsedag! Då ska man bara vara hemma och njuta och bli ompysslad. Eller hur? Fram med en ny lag!




Av Anna - 17 november 2008 20:12

Vet ni vad jag såg idag när jag åkte hem ifrån jobbet? En människa hade ställt fram en mega tomte i fönstret!! Hallå? En tomte...NU? Lite väl tidigt kanske.

Men det kanske inte är så konstigt, vissa affärer började ju sälja julsaker redan i sept, fy fan vilket skämmt. Man hinner knappt komma tillbaka från semestern och börja återhämta sig förrän det ska julpyntas.Inte konstigt folk blir stressade. Idioter!

Av Anna - 17 november 2008 20:02

Det verkar vara poppis med väggord numera, ett trevligt sätt att pigga upp en tom vägg. Och mysigt med härliga små lycko ord. Dessa tre vill jag verkligen ha.

Denna i hallen.


Denna underbara med vit och guldtext i sovrummet, passar perfekt eftersom vi redan har lite guldaktigt i fondtapeten.

 Och denna vet jag inte vart jag vill ha, men jag älskar ordet, blir glad bara av att se på den bilden. Så den måste jag ha, och bli påmind om all lycka man faktiskt har i livet trots att det inte alltid känns så.

Av Anna - 17 november 2008 18:33

URK nu är jag mätt, snuskigt mätt. Smällt i mig både kvällsmat och äpplepaj. Har frosat i 2 veckor nu, INTE BRA. Jag som skötte mig exemplariskt med viktnedgången nästan 3 månader! Nu har jag börjat fuska minnsan.FY Mitt mål är inte nått än, så nu får jag sätta igång igen. Men det kanske behövs att man tar lite pauser ibland i allt tränade och kalriofattig kost, för att orka genomlida allt? Eller är det bara en bortförklaring för att få svulla lite ;) Tur att vågen visar knappt 1 kilo upp bara, det är nice.


Men nu ska jag börja igen, för fy fan att vara såhär snuskmätt på skitsaker som bröd, ost och äpplepaj, det är fan vidrigt rent ut sagt.


Och mitt skumma laxerings te ifrån Phuket härjar i magen fortfarande, haft ont i magen hela dagen! Så går det när man vill testa på nya saker ;)

Av Anna - 16 november 2008 19:44

Just nu är jag med och tävlar om fina smycken ifrån Katts of sweden. Sällan jag är med och tävlar, men jag tänkte, jag fyller ju år på onsdag, så då kanske jag har förtur? ;) hihi. Vill ni vara med finns tävlingen på www.bambi.bloggagratis.se och fina smycken hittar ni på www.katts.se.


Av Anna - 16 november 2008 19:24

Jag är en flitig läsare av Stinalee´s blogg och nu när jag läste att hon ska flytta så kan jag inte sluta tänka på hur oerhört mysigt och kul det är att flytta! Tänk er, första gången man får nyckeln till sitt nya hem och ska börja bära dit alla sakerna, man har stora planer på hur man ska inreda och man känner sådan glädje för att få skapa ett trevligt nytt hem. Blir riktigt avis faktiskt ;) Jag är en sådan som ÄLSKAR att flytta. Blir rastlös efter 1 år i samma lägenhet. Det kanske är för att man inte har hittat sitt drömboende än? eller är jag bara en allmänt rastlös person som lätt blir uttråkad och vill att nya spännande saker ska hända hela tiden? Därför jag är lite rädd för att köpa hus, tänk om samma känsla infinner sig efter 1 år där? Därför tänker jag lägga ner mycket tid och letande efter något som man verkligen känner är det RÄTTA. Det är nog bara det som krävs.


Jag har 3 st stora krav på vårat blivande hus,(miljoner små också;). Kök och storarum ska vara i ett, ett enda stort sällskapsrum, där man kan laga mat samtidigt som folk sitter i soffan och man kan fortfarande prata och känna gemenskap. Sedan så vägrar jag bo som packade sillar. Jag vill ha landet känslan, med skog och åkrar, och slippa folk som kan glo in. Sedan en braskamin, tänk er knastret ifrån brasan när man sitter där framför,  nersjunken i en fåtölj och bara njuter av värmen, sedan är det ekonomiskt också;)


Dags att äta nybakad äpplepaj ;) me like!


Av Anna - 16 november 2008 15:58

Den andra koppen te igår gjorde susen i magen vill jag lova. Vaknade vid 04:00 imorse och hade ont i magen och gick och sket som aldrig förr haha ja menar jag har aldrig skitit mitt i natten! Sedan blev det ytterligare 2 besök under dagen. Intressant va? hahaha. Nu är jag iallafall som en utsketen äppleskrutt.

Ibland behövs en utrensning av systemet. Har läst många hemska saker och sett på tv att gifter och avföring kan fastna i små tarmfickor i flera år! Fy fan vad vidrigt. Magen och våra tarmar är inte gjorda för att äta sådan mat vi äter idag.

Jag är väldigt sugen på att göra en tarmsköjning, för att starta om systemet och få bort all skit ur min kropp. Ett plus är att man blir piggare och får bättre hy! Det är ofta jag känner mig uppblåst i magen med gaser och det betyder att magen är i obalans. Så ja, en tarmsköjling får det fan bli!

Av Anna - 15 november 2008 16:14

Fick ingen diarre attack av teet, thank god ;) Inte ens ett toalett besök av den större modellen, skummt. Hon på jobbet som använder det säger att det efter 6 timmar börjar värka lite i magen sedan blir det nr för hela slanten, rensar ut allt. Men men. Antar att jag inte har någon skit i kroppen som vill ut ;) Ger det iallafall en chans till, sitter nu och pimplar i mig det vedervärdiga teet, gahh. Men enbart för att det är nyttigt med grönt te, och att det KAN ha en utrensande effekt på gifter i kroppen.


Kokar för övrigt 1 kg fisk till katterna just nu, vaddå bortskämda? hehe:)

Mina små päronpuffar.

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Nix
 Japp
 Nix, men jag vet vem du är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards