Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 14 november 2008 21:21

Underbara HELG!!

Ska snart krypa ner med kudde och täcke och se på film, Burn after reading med George Cloney och Brad Pitt, hoppas den e bra!


Annars sitter jag och väntar på en diarre attack ;) nämen jag fick ett *bantar* te av en thailändska på jobbet, det teet görs bara i Phuket så hon brukar handla på sig mängder med sånt när hon åker dit. Är utrensande och laxerande ;) hon sa att efter ca 6 timmar börjar det knyta i magen och man får gå på dass, men nu har det gått 7½ timme...min mage kanske är seg eller så har jag ingen skit som måste ut ;) Det sägs ju att grönt te är väldigt nyttigt, så 2 ggr i veckan ska jag köra detta i typ 1-2 mån. Kommer med rapport ;)


Trevlig helg!

Av Anna - 11 november 2008 19:47

Idag är jag seg, trött, irriterad och jävligt uttråkad. Allt känns bara boooring och ómständigt. Snacka om att ha vaknat på fel sida, eller jag vaknade iallafall sent och höll på missa bussen i morse, stress kan pajja en hel dag.


Jag pallar inte av den här tiden på året, mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man kommer hem. Fattar inte hur folk har energi att ens gå upp ur sängen?


Dessutom händer det alltför mycket nu, osäkra saker. Jag hatar sånt. Jag vill ha ordning och reda och rutin på vissa saker. Osäkerhet och för stora förändringar gör mig allmänt stressad och irriterad.

Av Anna - 10 november 2008 19:44

När ska det sluta vara så rörigt? När ska allt falla på plats och man kan känna trygghet? Framför allt, vad vill JAG? Vilket är bäst? Vad är säkrast?

Tusen frågor cirkulerar i huvudet på mig, men kommer inte fram till något vettigt svar. Mina kära kollegor hjälper mig med goda råd och funderingar. Man ska aldrig fundera över saker själv har jag kommit på, man ska alltid rådfråga så många som möjligt, iallafall dom som vill dig väl. Man kan se saker ur ett annat perspektiv och tänker på såna saker man kanske annars skulle ha missat.


På tal om något skojj istället! Det verkar som det blir mallorca igen som nästa resmål, i juni över midsommar. Är alltid piss väder här då och man vet inte vad man ska göra. Så syrran och hennes karl vill nog hänga på, och kanske kanske kanske mamma och pappa. Min far är lika flygrädd som lilla jag, så vi får se om han släpper till och följer med ;)


Dags att föna håret torrt!

Av Anna - 9 november 2008 17:59

www.ditthoroskop.nu


Jag ÄLSKAR horoskop! ;)

Av Anna - 9 november 2008 17:38

Schit vilken riktig slappar söndag det har varit idag. Vi har bara legat och myst i sängen och kollat på tv där hela dagen, till och med ätit både frukost och middag isängen haha. Men det har varit sååå skönt att bara vara, inga beskymmer, ingen stress. Kände att jag behövde detta med allt kaos som är förtillfällhet, eller iallafall har varit. Att gå omkring och tänka och försöka komma fram till en lösning tär på krafterna, att inte göra *fel* val för framtiden. Det har kännts lite så från och till ett tag. Jag pratar självklart om jobb. Än är inte kaoset riktigt slut än, hjärnan vägrar sluta tänka på alla alternativ.


Nu känner jag mig full av energi efter allt slöande. Undra vad man ska göra?

Slita ut sig framför lite Wii sports kanske? har fortfarande träningsvärk haha, helt sjukt att man kan få det av TVSPEL, då är man verkligen otränad kan jag lova ;)

Av Anna - 7 november 2008 15:23

Guten Tag!

Fredag igen då, jävlar va GÖTT! Skulle egentligen varit ledig idag, men fick samtal igår om jobbet jag sökte, att jag fick det! Så jag var tvungen åka till jobbet om rådfrågning. För har ju samtidigt sökt en annan tjänst där jag redan är, men jag får inget svar om det för än i slutet på denna månaden, så jag velade fram och tillbaka HUR jag skulle göra. Nu har jag kommit på en plan iallafall, tillsammans med mina nuvarande arbetskollegor, kanske lite fult, men man måste tänka på sitt eget bästa!

Så snart börjar jag nytt jobb och slipper pendla 9 mil. Hoppas det blir kanon!


Precis badat, låg och läste nya cosmopolitan som jag får hem GRATIS under 6 månaders tid, blev utvald av dom att *testa* på tidningen, me like! :)


Har för övrigt både tennisarm, bowling arm och you name it. Spelat Weii sports minnsan som en dåre, boxats och grejjat. Fredrik kom hem med en *present* igår som var inslagen i rött fint papper, och däri låg Weii Nintendo:) Han skämmer bort mig FÖR mycket, förra månaden fick jag en ny stationär dator, börjar undra om han döljer något för mig?? hahaha.


Ha en bra kväll!

Av Anna - 3 november 2008 19:23

Finns det ingen som har några tips på roliga eller intressanta sidor man kan fördriva tiden med? Känns som man alltid klickar sig in på dom gamla vanliga sidorna, trött på skiten. Ge mig något KUL!

Tack ;)

Av Anna - 3 november 2008 18:37

Idag tog jag det stora beslutet på jobbet, pratade med chefen, har tänkt som en dåre i flera månader nu. Se vad som händer!


Annars har jag besökt vårdcentralen idag igen, jobbade bara fram till 12 idag bara för det, hur skönt som helst. Tänk om man kunde ha det så varje dag :)

Kollade iallafall upp min hals som inte är bra än, vågar ju inte träna med skiten. Men den var ok, bara en långdragen virusinfektion ( tredje veckan nu ). Bara att vänta tills skiten försvinner. Suck.

Men fan vad jag hatar att ta blodprover eller, speciellt när dom inte kan hitta ådern med en gång, utan kör in nålen och letar runt inuti armen, fy fan. Höll på svimma. Jag skulle aldrig kunna bli sjuksköterska, den saken är klar. Hör jag bara ordet nål, spruta eller blod så blir jag helt kallsvettig.


Näj nu är det dags att sätta igång med sina vanliga hederliga rutiner, fixa mat inför imorgon och duscha :)

Presentation

Omröstning

Känner vi varandra?
 Nix
 Japp
 Nix, men jag vet vem du är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards