Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Du har makten över ditt liv

Av Anna - 4 december 2008 21:41

Jag vill börja om, på nytt.

Är så oerhört sugen på en förändring i mitt liv, men vad? Vill att något ska hända, flytta till en annan stad? flytta utomlands? lista ut vad jag brinner för och satsa på det. Jag vill leva ett lyckligt och harmoniskt liv, ett liv med stor mening och betydelse, ta hand om mig till 100% och bara vara tillfredställd. Oj det blev mycket och komplicerat just nu ;)


Det enda jag vill komma fram till att jag finner ingen mening med att jobba hela dagarna, komma hem sent och göra dom vanliga rutinerna och lägga sig igen, för att sedan vakna upp till en ny dag, som ser lika dag ut. Man hinner knappt tänka och göra annat. Allt bara rullar på i samma hetsiga tempo och man nöjer sig med att saker bara känns *ganska bra*. Typ jobbet känns ganska bra, jag tar hand om mig ganska bra, mitt förhållande är ganska bra, jag är ganska lycklig osv. Man lever en gång, och jag vill att allt ska kännas BRA, SKITBRA rent ut sagt. Jag vill nå dit. Jag ska skämpa. Jag ska lista ut hur jag ska komma dit. Känns inget BRA så gör något åt det. Bara du kan bestämma över ditt liv och vilka vägar du ska gå, ingen annan gör något åt dig. Risken är att man fastnar i tryggheten och det gamla vanliga livet och blir fast där resten av livet, men då får man skylla sig själv.


Dagens motto: Du har makten själv att bestämma hur ditt liv ska se ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2009 13:36

Nämen sedär ja, im back!! Det har blivit ett litet blogg uppehåll i brist på fantasi.   Har nu en ny blogg, följ med dit!   www.piinglan.blogspot.com   Puss!! ...

Av Anna - 6 april 2009 21:36

Jaa nu börjar jag bli lite smått nervös inför intervjun imorgon, jag tycker att arbetsintervjuer är som ett polisförhör, känner mig alltid så skyldig på något skummt sett hehe...men det går säkert bra. Sommarjobb lockar väl kanske inte sådär himla my...

Av Anna - 6 april 2009 12:45

Skulle pallra mig ut förut för att sola, men fasen vad det blåste! Mellan blåsten blev det jättehärligt och varmt och jag njöt med min te kopp i näven, men sedan gav jag upp. Ska gå ut snart igen för att se om blåsten avtagit lite, och dessutom hämta...

Av Anna - 2 april 2009 19:10

YES äntligen är dom mina! Dmo såldes snabbt sjukt fort förra gången, men denna gången var jag itid :) Jeans leggings ifrån Mandeldesign.   Med dragkedja längst ner, har dessa i mörk blått innan.     Coola dekorativa knappar livar upp byxorna lite. ...

Av Anna - 2 april 2009 18:43

Vårväder idag med, dock lite blåsigare men som tur är har vi en lä sida ifram :) Ska bli fint hela helgen, vad sägs om på lördag, stor sol och 10 grader!!! me like!! Gissa vem som ska sitta ute och njuta och sola då? ME ME ME :) Soldyrkaren nummer et...

Ovido - Quiz & Flashcards