Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Anna - 27 mars 2008 19:38

Heeelvete vad jag stör mig på att ena knappen på tangentbordet e pajj eller!!!!! man måste trycka suuuuperhåret för att den ska funka, jädra katt som ska klösa just här!!!


Vart sjukt trött idag...kunde inte somna igår, F kolla på tv länge och högt, katterna farde omkring som yra höns, speciellt i sängen. Och där ligger stackars jag och försöker sova! jävla cirkus var det. Sen 04:50 väckte ena katten mig igen, 30 min innan klockan skulle ringa...så en 5 timmars sömn lyckades jag väl få...och jag är inte människa om ja inte får 8 timmar.


Så nu ska jag snart sööööööva!

Av Anna - 27 mars 2008 19:25

Det ser inte så ljust ut för mitt vikariat suck, alla får nej hela tiden som också går vikariat hos oss, änsålänge är det ingen som fått ett ja till fortsatt jobb. Så jag har ställt in mig på att sluta 30 juni. Thats life. Inget varken jag, mina arbetskamrater eller chefen kan göra åt saken. Det är nissarna på högkvarteret i sthlm som bestämmer, och dom ser ju bara pengar...och är d pengabrist så är det ju.


Typiskt när jag från och med vecka 15 nu får 4000kr mer i lön:( ska börja jobba kväll 1 gång i veckan och då går man under ett annat avtal som ger 900kr extra  veckan;) me like. Hinner iallafall få 2 st saftiga löner innan jag slutar.

Men penga kåt som man tyvärr är så blir man lite lessen när man tänker efter hur gott man kunde levat om man fick fortsätta där, fast anställning plus utbildad....sucka.....då hade ja fått ut lön för 1 månad som vanliga får på 2 mån...


Tyvärr så betyder pengar nästan allt.

Ovido - Quiz & Flashcards