Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Anna - 14 februari 2009 21:29


Idag har solen varit framme hela dagen, helt underbart! Satt ute i lä nästan 1 timme och bara njöt med solen mot fejjan och drömde mig bort.


Dock såg man hur sketet allt såg ut när det sken in mot fönstren och golven, så det har blivit en rejäll storstädning! Nu är det rent och fint och luktar gott. Sängen är renbäddad med och det finns inget skönare än att krypa ner då! Får ta en snabb dusch snart med, det är förbjudet att krypa ner sketen när det är rent! ;)


Försökt få med karln att städa, efter mycket tjat gjorde han väl 3 små saker, men alltid med en paus emellan för att glo på datorn och spela lite. Suck. Jag kan bli SÅ irriterad. Vad är det med killar och städning? Dom säger att dom inte tycker det är kul, att det är jobbigt. Men va fan, jag tycker väl inte heller det är kul! Jag hatar skiten. Men någon måste ju göra det.


Dusch time! Sen glo på en film!

Av Anna - 14 februari 2009 15:42

Jag satt faktiskt igår och skrev ner detta receptet medans gratängen var i ugnen men när jag skulle ladda upp inlägget så krånglade internet och allt försvann, HUR less blir man då? Gör ett nytt försök.


Denna är smarrigt god! Till och med min älskling som alltid hatat broccoli har numera blivit frälst av denna gratäng ;)


Broccoligratäng


Broccoli

300-400 gram köttfärs ( vi kör på veg. färs)

2-3 dl grädde

Creme frachie

1-2 msk Tomatpure

En tub ädelost

Riven ost

Jasmine ris


Kryddor:

Salt

Cayennepeppar

Persillade


Micra eller stek broccolin och salta, lägg i botten på en gratäng form.

Stek färsen och krydda med salt, cayennepeppar och persilliade, smaka av.

Häll färsen över broccolin.

Blanda grädde, tomatpure, creme frachie, och ädelosten och häll över färsen. Avsluta med riven ost.

225 grader i 30-35 min eller tills osten fått fin färg. Låt sedan stå och dra i 5-10 min. Koka riset under tiden gratängen svalnar.


Servera med ris och god sallad. Persillade kryddan är även jättegod att ha över riset och gratängen på tallriken sedan, ger smak av vitlök, salt och svartpeppar.


Smakligmåltid!


Av Anna - 14 februari 2009 15:34

Ha en underbar och mysig alla hjärtansdag!


Tycker själv att denna dagen är lite stressad. Man ska vara romantiskt, äta gott, köpa presenter, eller kanske frukost på sängen? Skriva något fint kort, köpa blommor. Allt blir så uppförstorat och stressat. Varför inte bara umgås med dom du älskar? säg att du älskar dom! Eller ta dig tid att bara sitta ner och tänk på alla som betyder något för dig, på alla fina minnen.


Det sägs ju att man inte kan älska någon annan förrän man älskar sig själv. Varför inte ta hand om dig själv denna dagen?


Vill bara säga att allt måste ju inte vara så förbaskat STORT OCH KRÅNGLIGT.


Ovido - Quiz & Flashcards