Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 3 mars 2008 18:21

Nu lägger jag ner snusk drinkarna, för GOTT.

Drack hela dagen idag...men jag spyr på det. Och vikten den går fan inte neråt så som jag vill.

Nää från och med nu ska jag äta och puttra varje dag på min motionscykel istället.


Fick föresten nys precis om att min gamla bästaste kompis mikkis ska komma på klassfesten på lördag!! inte sett henne på flera år! vi som alltid hängde ihop och festa och röjde och faaan vad kul vi hade alltså, sikka minnen! Kommer bli superkul att se henne! Hon är nog den enda jag saknar ifrån våran klass, trodde verkligen inte att hon skulle komma! weei!


Måste fram på stan någon dag i veckan med, men när? måste ha party kläder och shoppa vin;)


Hepp dags o klämma monopool:)


Av Anna - 2 mars 2008 20:41

Vad ska man satsa på i livet när det gäller jobb? Inte trivas 100% men få bra betalt? eller trivas på ett jobb och förlora några tusen?

Jag har iallafall sökt ett nytt jobb som är i Lidköping, lönen jag har nu skiljer sig inte så mycket från det på nya tror jag. MEN om jag blir kvar på F7 och blir utbildad kommer jag få ca 4000 kr mer i lön än nu, och tjänstgör jag sedan utomlands vilket man måste, några veckor om året, så kommer jag få typ hellön, plus traktamente som är på mer än vad lönen är.

Visst lockar pengar, men när jag sökte jobbet var det ett kontorsjobb jag ville ha och fick, inte bli utbildad klarerare och tjänstgöra utomlands liksom.

Jag hatar att ha för mycket ansvar, jag saknar att jobba med folk i min egen ålder, att hatar att inte veta vad jag ska göra på dagarna, känns som där jag jobbar nu är alldeles för seriöst för mig.

Om jag nu inte får vara kvar eftersom det är pengabrist och många vikariat har redan nej om fortsättning så blir jag inte lessen, det underlättar bara mitt beslut.

Får jag jobbet i lidköping tar jag nog det, slippa pendla ca 9 mil om dagen.

Bara det är sug, och inte gratis.


Precis tagit en dusch, cyklade en sväng innan med och blev som vanligt totalt genomsvettig, snacka om bad kondis man har.

Även bakat en kladdkaka idag med, så mycket med min diet?!? mohaha.

Annapanna!!!!

MEN JAG CYKLADE;)

Imorrn är det dags för snusk drinkar igen och frukt.


På lördag är det dags för klassfest! 10 år sedan man slutade 9:an. Vart fan har tiden tagit vägen? Var skitsugen till en början och laddad, men nu vettefan. Har betald in och allt...men jag är inte alls hundra till att gå ut och festa loss. Tänker bara på söndagen, ligga bakis och dega. Och hur kul är det att träffa folk man ändå inte sett på 10 år? och man kommer liksom säkerligen inte träffa dom på 40 år efter det. Dom jag vill umgås med, dom jag kan träffa när jag vill ändå. Aja, får se.


Hämtade föresten ut min kjol och mina leggings förut som kom i fredags, passa nice:) happy!

Dags att hänga upp tvätt, torka håret och klämma lite monopool på datorn *beroende framkallande* Senast 22:00 är det natti natti



Av Anna - 2 mars 2008 17:18

Oki, jag tänker inte skriva diet dag 7 som överskrivt denna gången för det har jag verkligen inte haft denna helgen, har istället ätit  men motioncyklat:) och för mig som inte brukar träna kanske jag kan kalla det det för diet hehe. Men pulver har jag inte druckit sedan i fredags kl 17:00.

Men imorrn är det dags igen! Lättare när man jobbar, så ska köra mån till fredag med pulverdrinkar och frukt igen, då har jag faktiskt kört ren kur i 10 dagar sammanlagt, med 2½ dags uppehåll för mat och motion.

Ska cykla hela nästa vecka!


Enligt vågen hade jag igår gått ner ca 3,5 kilo sen förra söndagen, men 2 kilo är ju rent vatten som kommer tillbaka igen *sucka* så när jag ställde mig på vågen idag hade redan 1 kilo kommit tillbaka. What the fucking fuck, varför fan pina sig egentligen, mat o motion, is the thing toooo doooo.


Varit härligt väder idag ute, underbara sol! satt ute i trädgården ungefär 1 timme och bara njöt. Sen kollade vi på nya Rambo 5 filmen, shit vilken splash film. Stallone börjar bli riktigt old nu.


Hepp dags att dona lite här innan innan jobb veckan tar fart igen, fy rackarns vad tröök.

Ovido - Quiz & Flashcards